Born this way

Tumblr_lcnqs5hhbl1qdni91o1_r1_500_large




En sak jag ser fram emot år 2011 är Lady Gagas nya album ''Born this way'' som släpps då. Red One har producerat många av låtarna i albumet. Jag gillar verkligen Lady Gaga, tycker hon är intressant och har kryddat till 2010 musik industri med tanke att det bara är tuggumi pop som Katy Perry och Ke$ha överallt (även om det kan vara skönt att lyssna på) men Lady Gaga känns mer som en utförligare artist. Egentligen är hon av samma stuk, men Lady Gaga är en karaktär på något sett, allt hon gör och säger har en röd tråd och hon försöker vara intressant. Jag saknar charmen som fanns i artister som Micheal Jackson, Madonna, The Beatles m.m som inte finns idag. Lady Gaga leverer sådan charm, men tycker inte att hon kan jämföras med det riktigt stora ännu då hon bara släppt 2 album och hon är inte hjärnan bakom hela Lady GaGa utan det är hennes ex-pojkvän Rob Furasi som prodcuerat fler hitlåtar i artist världen. Gillar dock inte att hon redan kallas Queen of Pop av några, jag är ett fan av henne men ställer mig ändå mycket kritiskt till henne. Så jag ser fram emot Born This Way, vill se vad hon hittar på, hennes nya outfits och framförallt hennes musikvideos. Hon kan vinna mig helt om hon lyckas med ''Born This Way''. Hon är dock mycket mer intressant än dagens artister. Tycker hon är delvis överskattad eftersom mänger med artister gjort precis som henne men inte lyckats nå ut, hon är inte heller lika orginell som hon påstås vara. Men hon är intressant, hon är teater och till skillnad från många andra artiser  så förmedlar hon konst.




Tumblr_lcppjvdpu41qch9dho1_500_large




Här är några av mina favorit låtar i The Fame Monster som inte släpptes som singlar.

Lady Gaga - Monster


Lady Gaga - So Happy I could Die


Lady Gaga - Dance in the dark
Lady Gaga - Teeth




Red One har producerat många av Lady Gagas hitlåtar i The Fame och The Fame Monster och har uttalat sig om Born This way.

Red One om Born this Way
:

"I think it's more of her freedom album. It's like freedom, this album … it's her album!"

Mer från Red One :

"To be honest with you, I think that this album that she's making is too precious to talk about. When it comes out you'll hear and you'll make your choice. I think you're gonna love it. But I think it's too precious for me to talk about it. It's crazy."









































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0